تزريق بوتاكس در كرج

كلينيك زيبايي سامان اسكين,تزريق ژل, تزريق بوتاكس در كرج

تزريق بوتاكس در كرج

۲ بازديد

بوتاكس در كرج

 

بوتاكس يك داروي تزريقي است كه با فلج كردن عضلات باعث از بين بردن خطوط پوستي مي‌شود. اين دارو از سم بوتولونيوم نوع A ساخته شده كه به صورت موقتي باعث فلج شدن عضلات مي‌شود. علت اصلي ايجاد چين و چروك‌هاي متحرك صورت، حركت عضلات است. پس اگر آن‌ها را فلج كنيم، خطوط صورت هم محو مي‌شوند. بوتولونيوم نوع A چيست؟

بوتولونيوم نوع A كه تقريباً تمامي داروهاي تزريقي بوتاكس از آن ساخته شده‌اند، نوعي ماده‌يِ سمي براي اعصاب يا نوروتوكسين است كه مي‌تواند عملكرد اعصاب را به طور موقت از كار بيندازد. عضلات ارادي بدن (مثل آن‌هايي كه در صورت قرار دارند) در صورتي منقبض مي‌شوند كه پيام انقباض از طرف مغز و از طريق اعصاب حركتي به آن‌ها برسد. در صورتي كه در محل عضله، سم بوتولونيوم وجود داشته باشد، عملكرد عصب حركتي مختل شده و عضله فلج مي‌شود. بوتولونيوم به صورت طبيعي توسط باكتري كلسترديوم بوتولونيوم توليد مي‌شود. در حالتي كه بوتولونيوم توسط باكتري توليد شود، يكي از كشنده‌ترين سم‌هاي توليد شده در طبيعت به شمار مي‌رود. براي يك انسان ۷۰ كيلوگرمي، تنها ۷۰ ميلي‌گرم از اين سم مي‌تواند كشنده باشد. بوتولونيوم همان سمي است كه در صورت نجوشاندن غذاهاي كنسروي، باعث بوتوليسم مي‌شود كه بيماري‌ كشنده‌اي است.

بوتاكس از واژه‌ي «بوتولوس» به‌معناي سوسيس گرفته شده است. علت اين نام‌گذاري اين است كه ماده‌اي كه براي اين عمل استفاده مي‌شود، با سمي كه در بعضي از توليدات گوشتي ناسالم وجود دارد، در ارتباط است.

تزريق بوتاكس در كرج

بوتاكس شكل تغيير يافته سم بوتولينوم ( Botulinum toxin ) نام تجارتي سم توليد شده توسط باكتري كلستريديوم بوتولينوم است.

اين باكتري با تغيير ساختار از سم باكتري كلستريديوم تهيه و براي فلج موقت عضلات تزريق مي شودكه معمولا اين باكتري باعث مسموميت غذايي مي شود، اما با تغيير ساختمان اين سم، دارويي به نام بوتاكس به دست آمده است  كه در واقع اسم تجاري اين سم مي باشد .

بوتاكس اولين بار در امريكا بوجود آمد و داراي اسامي مختلف در كشورها مثل ديسپورت و كانيتوكس و نورونوكس و در ايران مصپورت مي باشد .

 اين سم در مقادير زياد باعث نوعي مسموميت غذايي به نام بوتوليسم مي شود.

صرف نظر از اين واقعيت كه كشنده ترين عارضه بوتوليسم، فلج مي باشد دانشمندان راهي براي استفاده از آن را پيدا كرده اند كه براي انسان مفيد مي باشد.

تزريق مستقيم مقادير بسيار كم و رقيق شده سم به عضلات خاص باعث ضعيف شدن كنترل شده آن عضلات مي گردد.

7 نوع سروتيپ توكسين بوتولينوم وجود دارد كه 5 نوع آن (G.F.E.B.A) در محل اتصال عصب عضله در انسان موثر است.

 

مشاهده اين مطلب را از دست ندهيد : قيمت تزريق بوتاكس در كرج چقدر است؟

 

Dysport و Botox اسامي تجاري توكسين بوتولينوم نوع A مي باشد كه مورد تاييد FDA است ( و به ترتيب توسط كمپاني Ipsen و Allergan توليد مي شوند)

تزريق بوتاكس در كرج پر طرفدارترين عمل زيبايي است كه بدون نياز به جراحي انجام ميشود.

اثرات بوتاكس بسته به تزريقات قبلي بين ۳ تا ۶ ماه به طول مي انجامد و به طور متوسط هر ۳ تا ۶ ماه يكبار تمديد مي شود .

تزريق بوتاكس بين ۱۰ الي ۲۰ دقيقه به طول مي انجامد و شروع اثر آن بين ۴ تا ۷ روز است .

كاربردهاي بوتاكس را مي توان به دو دسته درماني و زيبايي تقسيم كرد.

كاربرد هاي زيبايي در بوتاكس براي رفع چين و چروك هاي حركتي، متوقف كردن پيشرفت چروك هاي ثابت در پيشاني، دور چشم، خط اخم، چين هاي دور لب و چين هاي چانه و گردن و كاهش نمايش لثه هنگام خنديدن و بهبود افتادگي قسمت تحتاني صورت در كنار تزريق فيلرها و چربي و ... مورد استفاده قرار مي گيرد.

نكته قابل توجه اين است كه بوتاكس هر نوع چين و چروكي را از بين نمي برد و نميتوان به همه نواحي صورت تزريق كرد، زيرا باعث فرم غير طبيعي صورت مي شود.

تزريق بوتاكس در كرج

كاربرد درماني بوتاكس :

درمان سردرد هاي مانند ميگرن

درمان تعريق زياد زير بغل و كف دست و كف پا

درمان غير قرينگي صورت

درمان اسكارهاي دردناك

مشاهده اين مطلب : بهترين مركز تزريق بوتاكس در كرج كجاست ؟

 

كاربرد درماني بوتاكس

 

مكانيسم عمل بوتاكس :

به دو صورت درماني و زيبايي تزريق مي شود.

كاربرد زيبايي مثل رفع چين و چروك هاي حركتي صورت و ثابت نگهداشتن چروك ها در جلوي صورت و پيشاني ، دورچشم ، خط خنده و اخم و دورلب و چين هاي گردن و لب مورد استفاده و درمان قرار ميگيرد .

ماندگاري بوتاكس :

معمولا بين ۶ تا ۹ ماه ماندگاري دارد و البته بستگي به نوع بوتاكس و كشور سازنده دارو دار. بطور كلي ميتوان تاثيرگذاري بوتاكس را به صورت هاي زير تقسيم كرد :

 

 رفع عرق كردن بيش از حد كف دست و زيربغل و پا

 جلوگيري از دندان قروچه با كاهش جمع عضلات جويدن دهان

 درمان گرفتگي و كجي گردن با از بين بردن انقباض عضلات گردن

 درمان ناراحتي هاي كمر و درد زياد آن

درمان و از بين بردن پلك زدن بيش از حد

 درمان بزرگي پروستات و مثانه ي پركار

 تزريق بوتاكس در كرج

در كل ميتوان گفت ميزان تزريق بوتاكس و نقطه ي صحيح تزريق و دفعات تزريق كه بستگي به شرايط مراجعه كننده دارد و مطمئنا حتما بايد توسط پزشك صورت گيرد. مشاهده اين مطلب را از دست ندهيد : انواع ژل بوتاكس

 

تاثير تزريق بوتاكس بر زيبايي :

 

توكسين بوتولينوم نوع A بر محل اتصال اعصاب و عضلات اثر كرده و مانع آزاد شدن ناقل شيميايي به نام استيل كولين از انتهاي عصب مي شود و در نتيجه مانع انقباض عضلات شده و در نتيجه چين و چروك ايجاد نمي شود با شل شدن و عدم استفاده طولاني مدت عضلات چين و چروك ها به تدريج از بين رفته و بلوك عضلات مانع ايجاد چين و چروك هاي جديدتر مي شود اگر چه تزريق بوتاكس اثرات قابل توجه در چين هاي ديناميك (چين هايي كه در حال حركت ايجاد مي شوند) دارد ولي اثري بر روي قوام پوست ندارد .

 

محل هايي كه براي تزريق بوتاكس مناسب هستند عبارتنداز :

خطوط اخم بين دو ابرو

خطوط افقي پيشاني

چين و چروك هاي كنار چشم

چين و چروك هاي گردن

خطوط خنده

حقايقي كه بايد درباره‌ي بوتاكس بدانيد:

    بوتاكس معروف‌ترين عمل جراحي زيبايي در سراسر دنياست و ساليانه حدود ۶ ميليون بار انجام مي‌شود!

    بوتوليسم يك بيماري فلج‌كننده، جدي و نادر است كه به‌وسيله‌ي سم حاصل از باكتري «كلستريديوم بوتولينوم» ايجاد مي‌شود كه در محيط طبيعي، غيرسمي و غيرفعال است.

    بوتاكس علاوه بر زيبايي و رفع چين‌و‌چروك‌ها، در مواردي مانند جلوگيري از تعرق شديد و برخي از مشكلات مثانه و روده نيز كاربرد دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.